Custom Background Image
This online shop is using cookies to give you the best shopping experience. Thereby for example the session information or language setting are stored on your computer. Without cookies the range of the online shop's functionality is limited. If you do not agree, please click here.

Classic Cantabile KWS-100 keyboard stand with microphone stand and laptop holder

  • Keyboard stand with mic stand and storage for notebook
  • 8-position height adjustable from 63 cm to 87 cm, keyboard shelf: 60 cm x 30.5 cm
  • Storage area for laptop: 25.5 cm x 23 cm, length boom stand: 65 cm
  • Material: steel, powder coated
  • Weight: 6.5 kg, color black

inkl. VAT. + shipping

On stock - immediately available
Standard Shipping
Delivery time 1 - 2 days
Dellivery on Tuesday, 28.11.2017, if you order within with Express delivery.
Prepayment Discount: 0,94 € save
Art no.: 00034433

The Classic Cantabile KWS-100 Keyboard Work Station 
is the ideal solution for the ambitious entertainer 
with keyboard, laptop and microphone. 

In this tripod all required attachments and stands are compact 
bundled. This allows the work station to be set up very fast.

Stable - flexible - professional
With its steel construction, the KWS-100 is extremely stable and sturdy. 
This allows it to be stable even in tough stage use. 
Nevertheless, the keyboard stand, microphone stand and the laptop holder 
can be individually set and replaced one with the other. Thus, maximum 
flexibility is ensured. 

The keyboard stand for your perfect stage show!

4 Reviews

Overall Rating:
(5.0 of 5 Stars)
love it!
written by  on 
Looking for this to save me time. Not having to set up an extra mic stand and laptop stand is very handy.

Does what it has to and looks nice too.
Super
written by  on 
Das Teil ist absolut genial und sieht gut aus.
Besten Dank...
Eine gute Lösung
written by  on 
Ich habe eine Lösung gesucht als Alleinunterhalter, typischerweise mit Laptop und Mikro. Meine Sorge war, daß der Ständer nicht stabil genug ist, insbesondere in seitlicher Richtung. Die Zweifel waren aber ausgeräumt, als ich Seitenteile und die Traverse zusammengeschraubt hatte. Das hält.

Bei der Laptop-Aufnahme fehlte eine Senkkopf-Kreuzschlitzschraube. Bei 44 Euro zu verschmerzen, und Schrauben habe ich in ausreichender Menge.

Die Laptop-Aufnahmen mußte ich umsetzen (je zwei Schrauben), damit der Laptop näher zu mir hin positioniert werden kann. War auch kein Problem.

Die Befestigung der Mikrostativsrange am Ständer (Kunststoff) macht mir insofern Sorge, als doch einiges an Drehmoment auf dieses Verbindungselement wirkt, umso mehr, als ich das Mikro weit zu mir hin ziehe.

EInes muß man wissen: die Quertraverse ist an einer Stelle, die - sofern man Fußpedale benutzt - ein wenig stört. Mag aber ein individuelles Problemchen sein.

Eines fand ich bemerkenswert: der Verkäufer, den ich bzgl. der Stabilität telefonisch befragte, bestätigte außerordentliche Eignung für meinen Zweck und meinte, der Ständer sei ja auch aus Aluminium. Das stimmt nicht! Der Ständer ist aus Stahl-Vierkantrohr. WARENKUNDE!!!

Alles in allem: mit dem Gerät bin ich zufrieden und werde es bühnenmäßig einsetzen. Empfehlenswert!
BEST OF !!!!
written by  on 
Der Keyboard-Ständer Classic Cantabile KWS-100 ist der Beste Ständer überhaupt!!!

Er ist richtig Stabil hat Super Funktionen und sieht SOOOOOO SCHÖÖÖÖÖN aus !!!
Es ist total toll während man spielt, gleichzeitig am Microfon zu Singen und den Laptop noch dabei nutzen zu können.

Man kann den Laptopständer aber auch z.B. als Notenständer zweckentfremden und ihn noch mit einen zusätzlichen Notenständerlicht ausstatten.Einfach nur toll !!!

STÄNDER UND DAS MUSIKHAUS KIRSTEIN beides sind
ABSOLUT zu EMPFEHLEN!!!

Questions about product

Your question about the article Classic Cantabile KWS-100 keyboard stand with microphone stand and laptop holder

Your question will be forwarded directly to the department and answered as soon as possible.

No questions have yet been asked about this article.